Forskel mellem versioner af "Gammel Toftegård Station"

Fra Egedal Leksikon
Skift til: Navigation, Søgning
(oprettelse)
 
 
(En mellemliggende version af en bruger ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
 
[[Fil:Gltofte225.jpg|framed|right]]
 
[[Fil:Gltofte225.jpg|framed|right]]
Gammel Toftegård Station blev bygget i forbindelse med Frederikssundbanens udvidelse til dobbeltspor. Den blev indviet sammen med dobbeltsporet den 14. september 2002. Navnet kommer fra en gård, der frem til 2002 lå ved siden af den senere station. Gården blev revet ned for at gøre plads til nybebyggelse.<br />
 
  
Stationen er opbygget som et ubemandet "Parkér & Rejs" anlæg, hvor der er anlagt en større parkeringsplads og gjort god plads til cykler. En forundersøgelse i 2001 godtgjorde, at der på det tidspunkt var en efterspørgsel på godt 20 biler og 135 cykler om dagen. I dag benyttes stationen dog af et større antal biler og cykler. <br />
 
  
Se også > [[Egedal Station]]
 
  
==Links==
 
  
http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=87158 <br />
 
  
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=21429
+
Gammel Toftegård Station blev bygget i forbindelse med [[Frederikssundbanen|Frederikssundbanens]] udvidelse til dobbeltspor. Den blev indviet sammen med dobbeltsporet den 14. september 2002. Navnet kommer fra en gård, der frem til 2002 lå ved siden af den senere station. Gården blev revet ned for at gøre plads til nybebyggelse.<br />
 +
 
 +
Stationen er opbygget som et ubemandet "Parkér & Rejs" anlæg, hvor der er anlagt en større parkeringsplads og gjort god plads til cykler. En forundersøgelse i 2001 godtgjorde, at der på det tidspunkt var en efterspørgsel på godt 20 biler og 135 cykler om dagen. I dag benyttes stationen dog af et større antal biler og cykler. <br />
 +
 
 +
Se også > [[Egedal Station]]
  
  
Linje 18: Linje 17:
  
  
[[kategori: Transport]]
+
[[kategori: Transport]][[Kategori:Ølstykke]]

Nuværende version fra 19. dec 2014, 12:26

Gltofte225.jpg



Gammel Toftegård Station blev bygget i forbindelse med Frederikssundbanens udvidelse til dobbeltspor. Den blev indviet sammen med dobbeltsporet den 14. september 2002. Navnet kommer fra en gård, der frem til 2002 lå ved siden af den senere station. Gården blev revet ned for at gøre plads til nybebyggelse.

Stationen er opbygget som et ubemandet "Parkér & Rejs" anlæg, hvor der er anlagt en større parkeringsplads og gjort god plads til cykler. En forundersøgelse i 2001 godtgjorde, at der på det tidspunkt var en efterspørgsel på godt 20 biler og 135 cykler om dagen. I dag benyttes stationen dog af et større antal biler og cykler.

Se også > Egedal Station


Forfatter: Thyge C. Bro

22-03-2007